news

N&W annoncerer navneskifte til EVOCA Group og bekræfter sit globale markedslederskab indenfor professionelle kaffemaskiner

November 2017 just a test image
Navneændringen hænger sammen med afsløringen af  virksomhedens globale virksomhedsstrategi med fokus på kaffe, og som er designet til at styrke virksomhedens position som ledende spiller indenfor både Ho.Re.Ca- (Hotel/Restaurant/Cafeteria) og OCS- (Office Coffee Service) segmentet.
Andrea Zocchi, Chief Executive Officer, udtaler: “EVOCA er resultatet af integrationen af adskillige globale producenter af kaffemaskiner; en proces som tog sin begyndelse i år 2000 med dannelsen af N&W, og hvor vi i dag ser den naturlige udvikling i en ny virksomhed, som positionerer sig som global markedsleder indenfor professionelle kaffemaskiner”.
“Kaffe har altid været kernen i vores DNA og forretningsstrategi”- fortsætter Zocchi – “Det er et attraktivt marked med historisk stærke rødder, men også et marked i udvikling med nye udfordringer og vækstpotentiale. Vores rebrandingstrategi er dybt forankret i vores historie og når sit fulde potentiale i dag med EVOCA. Vi har set fremad, tænkt ud af boxen og er fortsat ad en vej, der skaber fordel for både vores kunder og alle slutkunder”.
EVOCA Group har 1.800 ansatte og over 10.000 kunder i mere end 100 lande. Virksomheden har hovedkvarter i Valbrembo (Bergamo) i Italien og har for nuværende otte produktionssteder, seks R&D-centre, over 500 patenter og en omsætning på over €400 millioner. EVOCA producerer et af de bredeste sortimenter af professionelle kaffemaskiner i hele branchen. EVOCA vil fortsat supplere sit sortiment af kaffemaskiner med automater til snack og fødevarer samt dåser og flasker.
Det nye brand EVOCA styrker sin strategiske position på kaffemarkedet og forbedrer samtidig sin virksomhedsidentitet i forhold til både kunder og alla andre interessenter. 
Zocchi konkluderer: "Vi ser på fremtiden med beslutsomhed og entusiasme. Vi er klar til at få det maksimale ud af de muligheder, der åbner sig med det spændende konkurrencemæssige landskab, der nu ligger foran os”.
DET NYE BRAND
Det nye “EVOCA” varemærke symboliserer tradition og den fortsatte stræben efter perfektion, teknologi og innovation, som tilsammen danner kernen i gruppens historie. 
Brandet sammenfletter en international tilgang og dedikation til innovation i ‘EVO’, som står for Evolution, med virksomhedens italienske rødder og ‘espresso-arven’ med ‘CA’, som står for Caffè. På italiensk betyder EVOCA (som ‘evoke’ på engelsk) ‘at mindes følelser, forestillinger, kreativitet og dejlige minder’. Navnet kommunikerer afslapning og den inspirerende følelse, man opnår i løbet af den perfekte kaffepause. Et navn med en italiensk klang, stærkt og kraftfuldt men samtidig blødt og smagfuldt - netop som en god kop kaffe skal være.
Logoet repræsenterer visuelt gruppens strategiske valg: den røde farve, et tegn på brandets arv, og kaffebønnen, enkel men fuld af styrke og vækst. 
Gruppen har udvidet sin professionelle kaffevirksomhed både organisk og gennem akkvisitioner.
Organsik har EVOCA til stadighed opdateret sit sortiment af innovative professionelle kaffemaskiner og har tilpasset sin organisationsstruktur til sine væsentlighste kaffemarkeder. Endvidere har virksomheden gennem de seneste år gennemført akkvisition af tre virksomheder, som giver god synergi til denne mission: (i) SaGa Coffee, hvor man bruger licenserne fra de anerkendte varemærker Saeco and Gaggia til markedet for professionelle kaffemaskiner; (ii) Cafection, Nordamerikas førende producent af bean-to-cup kaffemaskiner til OCS-markedet og (iii) Ducale, en high-end teknologisk velfunderet virksomhed, der producerer maskiner til lokationer, der har brug for høj volumen. 
 

Vælg

tilbage til news
N&W Global Vending